Monday, August 1, 2011

Rahsia Ramadhan ku:)

Assalamualaikum semua:)
having a great day?
i wish you do.

Alhamdulillah nampaknya Allah masih memberi peluang kepada kita semua untuk beramal ibadah kepadanya dengan kedatangan ramadhan yang mulia ini. Bagaimana dengan sahur pertama anda?liat tak bangun?mak masak ape?buka nanti nak beli apa?
banyaknya soalan?saya tanya je.tak suruh anda jawab pun.-__^
mesti seronok kan berpuasa dengan keluarga.saya punnn.heh heh.

Mesti anda pun ada pengalaman semasa ramadhan kan?(perghh Bahasa Baku sgt kau shake)
*puasa kannn.
heeee.
ok back to the topic.

saya ni tak lah sebaik.se-innocent dan se-perempuan sgt seperti kanak-kanak perempuan yang lain.mereka mungkin gemar main masak-masak.kawen-kawen(err tak kan den main.goli)
haha.teringat lagi masa kecil.kwn ni dia suka main kawen-kawen.so dia ajak la sorng mamat ni.
lebih kurang gini lah dialog dorg time tu.maklum lah.kisah lama.

gadis: awakkkk.jom main kawen dgn kite.

jejaka:haaa.kawenn.em.tak nak ahh

gadis:alaa.jom laaaa.teman saya maennn.(sambil pintal2 tudung sekolah.hingus masih meleleh)

jejaka:ee.asal lakkk kena kawen dengan awakk.

gadis:sebab saya perempuan.awak kan lakii.

jejaka:ha awak pegi la kawen dengan ATOK tu.(sambil tangan tunjuk dekat atuk tua tepi longkang tengah cari tin kosong).ha.dia pun laki

gadis: awak ni jahat lah!benci.

HAHAHAHAHAHAHA.
gitu lah citenya.haihh.
*selingan sahaja:)
so memandangkan saya lebih gemar main basikal.join dgn budak2 laki main dekat taman.lari sana.usik sini.maka saya cepat dahaga.muahaha.pernah sekali masa puasa(i mean byk kali la)
lepas balik dari kelas.time tu darjah 4 x silap.pergi dapur.bukak peti ais.ade air sejukkk.
ya Allah.sgt menguji keimanan ku.
tanpa berfikir dgn semasaknya.saya ambil dan terus minum.wahh.lega sangat.

dan begitulah saya pada hari berikutnya.eh tak!haha
patut lah mak selalu tanya time buka.kakak ok je eh?macam x lapar or letih pun kan?'bagus2.mcm ni lah anak makk:)

*jauh di sudut hati ini serba salah sangat dan rasa malu.:'(
tapi apa daya.saya x berani nk berkata-kata.

HAA.TETAPI.

saya akan mintak maaf masa hari raya pertama!yeayy.xde lah jahat sgt kann.kan kan?
heeee.

-ini hanyalah sikap seorang manusia yang belum memahami erti puasa sepeuhnya ketika itu-
maafkan saya ya.;)